Tuesday, December 15, 2009

UnitedNations(UN), BirleşmişMilletler(BM) -2-

BirleşmişMilletler'in koridorlarında gezmeye başlarken öncelikle kurumun yapısı ve geçmişi ile ilgili gerekli bilgilere ulaşırken aynı zamanda da gerçekten Dünya'nın Merkezinde olduğunuzu her geçen dakika daha da hissetmeye başlıyoruz. Hele bir de yanınızda benim ki bir rehberiniz var ise en ince detaylara hatta kulis dedikodularına bile ulaşabilirsiniz :)
Tabii ki herşey bilgi ve özellikle öğrencilere kurumun amalarıyla ilgili önemli noktaları gösterme -öğretme-amaçlı. Bu kadar büyük ve ciddi bir kurumun koridorlarında gezerken bile yakın tarih ile ilgili onlarca şeyi sıkılmadan öğrenebiliyorsunuz. Ben bile BM konulu bir çok ders almış olmama rağmen yine de nekadar yüzeysel bilgilerle olan bitene uzak kaldığımı farkettim ki eminim birçoklarının hemen hiçbirşey bilmediğini farketmesi garipsenmeyecektir.... Bu duvar ise BM Genel Kurulu'nun 1948'te yayınladığı İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin maddelerine ayrılmış ve herbirini tek tek okumada geçemiyorsunuz.... aynı zamanda çocukların elinden çıkan resimlere de şahit olmuş oluyorsunuz....
* "UN, insanlığa cenneti getirmez ama onları cehennemden korur." şeklinde çevirebiliriz. Daha iyi önerileri olan varsa lütfen yardımcı olsunlar. Duvarlarda ki diğer yazılar çevirmek istemedim çünkü anlamlarının tam karşılığını ya "Türkçe" veremiyor yada ben veremiyorum. Keza Beyannamenin tam çevrilmiş halini okuduğumda bile aynı şeyi düşündüm ki daha başarılı bir çeviri tabii ki ama bir yere kadar işte.... :)
Tüm UN çalışanları nezdinde kuruma verilen Nobel Barış Ödülü ve temsili UN savaş bölgesi noktası....

No comments:

Hatırlıyormusunuz??

Related Posts with Thumbnails