Tuesday, November 24, 2009

ChinaTown in NYC

Aslında bir ChinaTown yazısı daha yazmam gerektiğini baştan söylemem gerek sanırım çünkü benim ChinaTown'un tam olarak aşağıda görecek olduklarınızdan ibaret değil.... Şöyle ki, benim ChinaTown'um da benim bile taklidimi yapıp satabilecek süper satıcılar, restaurant veya market camlarından sarkan, zıplayan, hoplayan kısacası yenmek için bekleyen garip canlılar, NewYork'un en iyi asya yemeklerini yapan küçük ve salaş mekanlar ve daha bir çokları var....
En önemlisi de McDonalds'ın bile "MadeinChina" olduğu, logosunu görmesem oranın neresi olduğunu asla anlayamacağım kısacası herşeyin ama herşeyin Çince yazıldığı bir yer benim ChinaTown'um.... Ve farkettim ki arşivimde tam da bunların pek fotoğrafı yokmuş... Bundan sebeptir ki ben ikinci posta hazırlıklarımı yapadurayım bu da ChinaTown'a şimdilik bir giriş oladursun...

Parklarda toplanan gençler!! (aslında meydanda tek bir park var ve kendi CentralPark'ları denilebilir) milli oyunları olan "go" oynamaya yada oynayanları izlemeye hatta turnuvalar düzenlemeye bayılıyorlar... Bu oyunun asyalılar özellikle de Çinliler için bizim tavla kadar önemli milli bir mesele haline geldiği bizzat tarafımdan görülmüştür... Fotoğraf çekmeme kızmalarının sebebinin konsantrelerini bozmam olduğunu öğrendiğimde artık herşey için çok geç olmuştu....

En garibi de kafalarıyla birlikte bizdeki kasap usulü sallanan ördek ve diğer kanatlı canlıları görmekti... Sanki öylece ateşe atılıvermişler de sesleri bile çıkmamış gibi görüntüleri ve ben onları her gördüğümde sinirlerim bozuluyor...Aşağıdaki fotoğraftaki şirin yaratıklar ise karideslerimdir ki gözlerinin bu kadar büyük olduğunu canlısını alana kadar keşfedememiştim...Bu da ayrıca beni benden aldı diyebilirim.... Ama hiçbir şey tüm bu yemeklere olan sevgimi azaltacak diye bir şey yok....
Ve gün sonu ganimetlerim olan karideslerim ki hiçbir şeye gerek yoktu onları süslemek için... Sadece haşladığım süper sağlıklı sebzelerle birlikte onları da aynı suya atıverdim sonra kabuklarını soya soya, limonla ballandıra ballandıra yedim... Asyalıların bütün yemek kültürlerine neredeyse hayran olacağım hatta sağlığım ve de küçülmeyi yıllardır bekleyen k...ım için en uygun yiyecekler olduğunu kabul edeceğim valla aklıma gelmezdi billa gelmezdi.....
P.S: Asyalıların bizim aklımızın, hayalimizin asla alamayacağı şeyler yedikleri doğrudur ve bunun sebebi kültürleridir, doğalarıdır, havaları, suları, topraklarıdır... Ancak her seferinde her biri itinayla belirtir ki tüm dünyaya yenildiği gösterilen garip hayvanlar yada yiyecekler her ülkede özellikle de Çin'in her bölgesinde herkes tarafından yenilmemektedir... Bunlar özellikle televizyonlar için show ve tanıtım amaçlı kullanılan yeni adetler veya çok eskilerde kalan yemek kültür ve gelenekleridir...

1 comment:

Anonymous said...

burayı gerçekten çok merak ediyorumm....çalışman için gerçekten sağol

Hatırlıyormusunuz??

Related Posts with Thumbnails