Wednesday, May 20, 2009

Teyzenin Özgürlüğü...





Pek görünmeden bende oldum bu seferlik ve ilk defalık ama
fotoğraf hoşuma gitti pek adetim değil kendimi koymak olmayacakta sanırım bundan sonra...



İnanmazsınız geleli 7 ayı geçti ve ben ilk defa 'Staten Island' turu yaptım...Bu da demek oluyor ki bedava olan feribota biniyorsunuz "Özgürlük Heykeli"nin önünden gidiş ve dönüş suretiyle iki kere geçiyorsunuz...Eğer özgürlük teyzesinin olduğu kıç kadar adaya çıkmak istiyorsanız 25Dolar civarı para vermeniz gerekiyor ki teyzenin altından çekilen fotoğraflar bir halta benzemiyor...bu yüzdendir ki Türkiye'den bir haftalığına gelen arkadaşlarımla geldiğimden beri yapmam gereken gecikmiş görevlerimi tamamlamış oldum...Önce teyzeye uzaktanda olsa bir selam ettik daha sonra da Brooklyn köprüsünden bir yürüyüş yaptık... Ha birde meşhur Wall Street'te ki boğamızı ziyaret ettik ki oralarda çekim yapmışlığım bile vardı söylemesi ayıp...Vay be baya bu şehiri öğrenmişim hatta ......küfür etcektim bak.... bile koymuşum diye ama ayıp dememek lazım gerçi NYC'yi öğrenmiş olmanın sonucu başka bir lafla da tabir edilemiyor maalesef...
Bu gezileri ilk geldiğim dönem yapsaydım eğer daha çok etkilenebilirdim sanırım ama onlarca kez teyzenin fotoğraflarını insanlardan gördükten sonra ve yüzlerce kez köprüyü uzaktan görüp selam ettikten sonra açıkçası turistik değerlerini kaybeden bu iki nadide NYC simgesine gereken saygıyı gösteremedim... Brooklyn Köprüsünün altındaki meşhur pizzacıda pizza yiyemesemde bütün gezimizin hakkını verdim diyebilirim...










P.S: Buralara gidiş adresini yazsam mı diye düşündüm ama sanırım gerek yok haritayı açtığınızda ilk göreceğiniz yerler olacaktır ama illa da isterseniz Staten Island Ferry turu için sarı "W" hattından "Downtown" alıp son durakta yanı Manhattan Adasının son durağında iniyorsunuz ve karşınızda dev iskeleyi görüyorsunuz...
Brooklyn Köprüsü için de sarı, kırmızı veya turuncu "Downtown" alıp Bryant Park İstasyonunda veya Main Street istasyonunda inebiliyorsunuz...
Amma uzun adres tarifi oldu biz yürüdük onun için şimdi durak isimlerini tam çıkaramadım köprüye illa düzeltecek birileri çıkar ama... şimdiden thanks diyelim...

No comments:

Hatırlıyormusunuz??

Related Posts with Thumbnails